Vacanta in Delta Dunarii

Case cu acoperis de stuf

Case cu acoperis de stuf

P1070770

Maliuc

 

Bratul Sulina

Bratul Sulina

Unele vacante nu pot fi uitate , deoarece imaginea locurilor incredibile ramane tiparita in minte o perioada indelungata de timp . Acelasi lucru pot spune si eu despre vacanta in Delta Dunarii in care am stat cu cortul pe malul drept al Bratului Sulina ,  cel mai scurt și mai drept braț al Deltei Dunarii. In prima zi , am fost sa vizitez imprejurimile cu ajutorul unei barci cu vasle veche si nesigura care a facut ca toata expeditia sa fie magnifica .  Am obervat ca majoritatea asezarile omenesti erau inconjurate din garduri de stuf, unele avand chiar si acoperisul asemenea si am admirat ratele si gastele salbatice care s-au facut remarcate la fiecare apus de soare . A doua zi a urmat o plimbare cu vaporul pe acest canal al Dunarii care a durat aproximativ 3 ore din Maliuc , unde am stat , pana in orasul Sulina . De fiecare data cand trecea un vas maritim , vaporul se plimba pe valuri de aveai impresia ca se va rasturna ,dar cu toate acestea sentimentul pe care-l aveam in acel moment era numai de bucurie . Satele batranesti intalnite erau minunate , deoarece te intorcea inapoi in timp cand oamenii puteau trai fara alimentele gata preparate , fara case luxoase , doar pescuind si muncind . Ajunsi in Sulina  , am vizitat micul oras, muzeele si parcurile acestora , dar si marea care avea o culoare de un albastru pur , curat . Majoritatea oamenilor de acolo erau vizitatori primiti cu bratele deschise de catre localnicii care se ofereau sa arate imprejurimile fara a cere o rasplata .

La intoarcere , am fost atenta mai mult la vaporul in care eram . Acesta era foarte bine amenajat , de lux , cu un decor modern , fiind impartit in mai multe compartimente , precum : salonul de fumatori , restaurantul si saloanele din nordul si sudul vaporului care erau amenajate pentru vizitatorii care vroiau sa mai revada odata frumusetile ce le lasau urma . De asemenea , acesta era bine asigurat , deoarece la fiecare balustrada se aflau cate doi marinari care ne supravegheau si ne atentionam de o posibila cadere .

Ajunsi inapoi in Maliuc , am inceput sa comunic cu vecinii care erau localnici . Acestia ne-au povestit de motivele venirii lor in acest loc pierdut de lume si cum au lucrat oamenii pentru a digui malul cu pietre aflate in ordine ca acesta sa poata fi navigat . Am stat cu ei si am privit apusul , precum si ceilalti localnici care stateau pe mijlocul Bratului Sulina pentru a pescui .

Pescarusii , cormoranii , pelicanii , lebedele , egretele , lisitele si albatrosii merita vazute . Acestea organizau toata atmosfera acestei vizite . As mai dori sa le mai vad macar o data pentru a fi bucuroasa ca traiesc intr-o tara care are locuri care inca nu au fost laudate ,dar totusi ar trebui .