Notre-Dame de Paris: pur si simplu inspiratie divina

Cati dintre voi nu ati auzit de capodopera „Cocosatul de la Notre-Dame” e Victor Hugo?

Eu, recunosc, stiam doar varianta pentru copii (citita pin clasele primare) dar in momentul de fata citesc si cartea originala.

Ce m-a facut sa citesc aceasta carte? Simplu: un musical frantuzesc genial din 1999 ce ilustreaza aceasta poveste superba. Nu va speriati cand cititi „muzical” sau „frantuzesc” cum am facut eu. Va spun sincer ca nu imi plac nici musical-urile nici franceza (bleah) dar, vizionand acest film, am inceput sa regret ca nu cunosc aceasta limba (pentru ca sa fim seriosi, subtitratile nu au niciodata acelasi impact ca versurile originale).

Primul lucru care m-a atras la film a fost… sa spunem contextul acestuia. Este filmat pe scena de la Palais de Congres(da! scena! cu o sala plina de oameni! nici o dubla! nici o greseala! THIS IS ART!), si realizat de Luc Plamondon(scenarist) si Ricardo Cocciante (compozitor). Acestia au dorit sa realizeze o punere in scena mai aparte a unei opere cunoscute in toata lumea, motiv pentru care au si ales capodopera lui Victor Hugo. Si intradevar impactul a fost extraordinar: musicalul a devenit conform Guiness Book musicalul cu cea mai mare audienta in primul an de la lansare lucru care a dus la traducerea si repunerea in scena si rusa, engleza, poloneza, germana si ceha dar NICI macar varianta in engleza care la prima prezentare a avut pe scena si actori in distributia franceza nu s-a bucurat de acelasi succes (am vazut pe youtube scene din reproucerile in engleza si mi se pare un copy-paste destu de esuat;) ).

Esmeralda, tiganca superba care fura inimile tuturor , este jucata de minunata Helene Segara, ce o puteti gasi cantand si alaturi de Andrea Bocelli.

Frollo, arhidiaconul de la Notre-Dame, este jucat de Daniel Lavoie.

Phoebus, capitanul cu… probleme cu dragostea, este jucat de Patrick Fiori, care ocazional mai adauga o tenta funny operei deoarece cameramanilor aparent le place sa-l prinda in pozitii amuzante😀.

QUASIMODO, cocosatul, este jucat de Garou, un canadian cu o voce senzationala (si nu spun asta doar pentru ca mie imi plac vocile ragusite) care reuseste sa transmita magistral durerea interioara a personajului sau. Musicalul i-a adus faima in Franta, toate melodiile acestuia de dupa musical stand saptamani bune in topurile frantuzesti. De asemenea ar trebui mentionat si faptul ca musicalul a fost rampa de lansare a acestuia deoarece acesta a fost escoperit e Luc Plamondon cantand intr-un bar.

Clopin, regele tiganilor, este jucat de Luck Mervil, un rocker din Quebec.

Gringoire, bardul, este jucat de Bruno Pelletier, o voce extraordinar de puternica. De apreciat si faptul ca acesta a fost „ridicat” la rangul de povestitor, el fiind cel ce aduce completarile necesare trecerii de la o scena la alta.

Si ultima dar nu cea din urma, Fleur-de-Lys, iubita lui Phoebus, jucata extraordinar de Julie Zenatti, la vremea aceea o „pustoaica” de 17 ani, care a devenit cunoscuta prin intermediul musicalului.

Distributia include de asemenea si 16 dansatori (alesii din 800 cati au fost la auditie) extraordinari de talentati.

Nu am de gand sa povestesc actiunea musicalului deoarece ma bazez pe faptul ca ati citit cartea, iar aca nu ati citit-o, vreau sa las las cu o maaare curiozitate care sa va faca sa vedeti filmul.

Si daca pana acum nu v-am convins pun in continuare si o piesa geniala din cadrul filmului: BELLE, piesa cantata de Garou, Daniel Lavoie, si Patrick Fiori. Este cantecul prin intermediul caruia Quasimodo, Frollo si Phoebus in desclara dragostea pentru Esmeralda. Cantecul a stat 60 de saptamani in topurile frantuzesti, a primit distinctia „Cantecul Anului 1999” in Franta, a primit Discul de Diamant si a avut onoarea sa fie nominalizat la „Cantecul Secolului XX”

Eu sper sincer sa va placa macar la fel de mult cat mi-a placut mie:

2 gânduri despre „Notre-Dame de Paris: pur si simplu inspiratie divina

  1. Am citit cartea anul trecut si mi-a placut tare mult, desi in stilul operelor foarte apreciate si valoroase, are cateva parti putin plictisitoare.
    Am vazut candva cateva secvente din musical, dar nu si partea asta. E frumoasa.

  2. superb musicalul.nu ma mai satur sa vad secvente sau sa ascult muzica…o adevarata capodopera.pacat ca zici ca nu stii franceza, eu o mai tin minte de la scoala si mai inteleg cate ceva (din ce in ce mai mult, pt ca incep sa-mi si aduc aminte) si e de-a dreptul emotionant :X

Lasă un răspuns

