Sa mai si citim…

Fiecare dintre noi mai citeste din cand in cand… de la etichete la romane… important e ca citim. Nu prea avem de ales,  nu? Dar daca, teoretic vorbin, mai citim si din placere?

Cateodata ma gasesc cautand o carte de citit din „vasta” mea biblioteca…  Am tot felul de tipuri: aventura, actiune, drama, istorie, filosofice…. de dragoste (desi n-am citit nici un roman de dragoste gen Sandra Brown… n-am ajuns la stadiul ala)

Intr-o zi am inceput sa citesc primul volum din opera „Regii blestemati” scrisa de Maurice Druon. Are in total 7 volume (THIS IS MADNESS!). Am ajuns pe la jumatatea primului volum iar povestea plina de comploturi si „twisturi” m-a captivat. Am reusit sa citesc toate volumele (VAAAAAAAIIIIII) si pot sa spun ca mi-au placut toate.

Daca va place cat de cat istoria, „Regii blestemati” este ceea ce ar trebui sa cititi. Nu ma intelegeti gresit… nu e ca istoria „clasica”, ca sa zic asa. Este vorba despre o etapa a  istoriei  maretului regat francez din secolul al XIV-lea  care este lovit de nenumarate nenorociri. Cele 7 carti prezinta apusul epocii de glorie a Frantei datorat unor succesiuni nu tocmai potrivite la tronul regatului. Chiar daca este o carte istorica, totusi te tine cu sufletul la gura si te inspaimanta planurile care se tes in jurul regelui pentru a fi detronat, cum sunt ucisi viitorii succesori de abia nascuti (SPOILER ALERT!!!) in ziua botezului de o banala batista stropita cu putina otrava, chiar de catre nasa.Veti gasi intrigi politice intr-o tara teoretic bogata, crime cu cele mai fine otravuri, otravuri pe care doar vrajitoarele faimoase, dar bine ascunse, si bine platite, stiu sa le combine, otravuri pe care nimeni nu le poate identifica la victima. Tradari in cadrul familiei pentru tron, razboaie si foamete pentru patura de jos a populatiei Frantei.

Deeeeeeci, daca i-am trezit cuiva interesul(slabe sanse) sa stie acea persoana ca merita tot timpul acordat citirii unei astfel de capodopere. „Regii blestemati” este in topul cartilor mele preferate (daca nu chiar pe primul loc) si sper sa mai citeasca si altcineva o astfel de carte… Va afla lucruri socante… Va asigur😀

Eraaa sa uit… S-a facut si un film serial despre „Regii blestemati” si se numeste „Les rois maudits”. Ati ghicit e frantuzesc… realizat in 2005 (nici nou nici prea vechi) … are 500 minute deci aveti de vizionat cv. Sincer nu l-am vazut pt ca nu stiam de el (am aflat acum o saptamana si nu mi-am facut destul timp pt el) . Din cate am inteles respecta cat de cat cartea deci ar fi o varianta buna pentru cei lenesi care nu vor sa citeasca sau pt cei care nu pot face rost de carte…

Lasă un răspuns

