Cersetori

“Americanii au inventat criza. Romanii… au luat-o in serios”. Vor bani de la FMI, de la UE, de oriunde, pentru o presupusa criza care ne-ar fi afectat de mama focului. Ne-am nascut cersetori si bravi consumatori, fara sa judecam rostul banului.

Tema pentru acasa, ecuatie: Se dau 2 Carrefour-uri, 3 Kaufland-uri, 3 Mall-uri, 1 Billa, 1 Metro, 1 Selgros. Se ia fabrica Nicolina, Fortus, fabrica de ulei, CFS-ul, etc. Cu ce ramanem? Noi ce producem ca sa consumam intr-atat de mult?

Revenind la subiectul care ma roade si pe care-l intalnesc tot mai des: cersetorii de lux. Ni se intampla des sa fim opriti pe strada, fiind intrebati cat e ceasul, daca n-avem un foc, sau pentru a indruma o persoana catre un anume loc. Nu stiu cati dintre voi s-au lovit pana acum de proaspata varianta de cersit, cea de lux: omului respectiv ii mai trebuie 1 leu pentru un bilet de tren, ca sa ajunga acasa, ca e proaspat externat din spital, are nevoie de 1 leu ca sa-si cumpere un medicament.

Stiind clar ca biletul de tren este pana la prima bodega, omul fiind proaspat “externat” din casa pe motiv de bautura, n-o sa-i ofer aceasta satisfactie. Medicamentul de care are nevoie are ca efecte secundare inrosirea nasului, sughitul sau ameteala, asa ca mai bine sa caute la alt cetatean milos, ca mie stocul de mila mi s-a terminat, de cand tot romanul cerseste, in loc sa munceasca.

Trendul insa a suferit mutatii in ultima vreme: “Trebuie sa-mi cumpar o piesa si nu-mi ajung banii, nu aveti va rog 1 leu?”. Aceasta este o intrebare care mi-a fost adresata acum ceva vreme, si binenteles, m-a bufnit rasul. Oare prin „piesa”se referea la ultima “piesa” a lui Guta? Sau doar trebuia sa unga “piesele” cu 50 de votka? Ce-ar fi daca as opri si eu lumea pe strada zicandu-le ca-mi mai trebuie 1 leu ca sa-mi cumpar geanta Luis Vuiton, 1 euro sa-mi cumpar un Audi sau 1 dolar sa-l joc la Cazino?

Clar este un lucru: cersetorii autentici au fost exportati in occident, iar bravii cersetori numiti romani, zac aici, cautand zilnic, noi metode de a scoate bani fara sa munceasca, de a consuma mai mult decat produc.

2 gânduri despre „Cersetori

  1. metoda „abia externat din spital si n am bani de tren” e foarte veche, stiu de cand eram copil si ma duceam la Policlinica. De fiecare data aceeasi femeie se tot externa si-i trebuiau bani de tren. Ce-a cu „piesa” n-o stiam:)). Dar intr o dimineata un om imbracat decent imi cere un leu pentru bilet de autobuz sa se duca la tzara si-mi zice ca a ramas fara baterie la telefon si inca nu ia pus banii pe card. Oki, l-am crezut si i-am dat.Dar la o saptamana dupa dau tot de el si tot aceleasi texte pe capul lui. Cersetorii i-au diferite forme si i-au si bani grosi din aceasta „meserie”. NU MAI DATI BANI CERSETORILOR

  2. Romanii mananca putin si c*ca mult. Astia sunt, cu astia defilam.

    Sa traiti bine!… da nu mai bine ca mine

Lasă un răspuns

