Va uitati la seriale cu doctori?

S-a dovedit pana la urma ca si serialele cu doctori sunt folositoare. Daca pana acum s-a spus ca acestea sunt mai mult povesti siropoase, cu doctori desprinsi din reviste, care nu au alt scop decat de a distra telespectatorii, producatorii si scenaristii serialului „Grey’s Anatomy” (Anatomia lui Grey), au demonstrat ca,  pe langa intrigile complicate ce se invart in jurul doctorilor de la televizor, pot fi transmise informatii importante cu privire la sanatate.

Intr-un episod din sezonul patru, producatorii si scenaristii au fost de acord cu realizarea unui experiment unic in istoria televiziunii, schimband ideile preconcepute a aproape 8 milioane de oameni, si asta numai in Statele Unite. Inainte de episodul cu pricina, Fundatia Kaiser Family a realizat un sondaj printre fanii serialului, in urma caruia doar 15% dintre americanii intervievati au raspuns corect la intrebarea „Poate o femeie sa fie considerata iresponsabila daca se hotaraste sa dea nastere unui copil chiar daca este infectata cu virusu HIV?”  Sincer, eu as fi raspuns „da”.

Raspunsul insa l-am aflat insa din serial si, spre surprinderea mea, as fi raspuns gresit. Prin povestea unei femei insarcinate, infectata cu HIV, care se hotaraste sa pastreze copilul dupa ce i se explica faptul ca a fost prost informata, am aflat ca exista 98% sanse ca acest copil sa se nasca sanatos (!) daca mama urmeaza tratamentul corespunzator.

Dupa ce episodul a fost difuzat, numarul celor care au raspuns corect a crescut la 61% ,cu 46% mai mult decat inainte de difuzarea serialului, ceea ce inseamna ca aproape 8 milioane de americani au retinut informatia corecta. Chiar si dupa sase saptamani, 45% din cei intervievati initial au raspuns corect la intrebare.

In concluzie, fanii „Grey’s Anatomy„, „House M.D.”, „E.R.” si „Scrubs” (cel putin pe acestea le vizionez eu) pot considera ca nu pierd timpul degeaba atunci cand isi urmaresc serialele cu doctori preferate.

2 gânduri despre „Va uitati la seriale cu doctori?

  1. serialele cu doctori sunt bestiale!
    grey’s anotomy, doctor house, er…
    foarte interesant sa te uiti la ele…

  2. Si eu sunt pro in ce priveste serialele medicale. Mi-e greu sa cred ca sunt persoane carora pot sa nu le placa astfel de filme, in special Grey’s Anatomy si House M.D. Eu nu le vizionez atat pentru cunostintele mele medicale, ci pentru ca sunt si replici amuzante, pe langa cazurile tragice.

Lasă un răspuns

