Alternativa de viitor,bicicleta!

Pe 6 aprilie 1818,la Paris a fost prezentata „masina de alergat”,inventie a baronului german Karls Drais von Sauerbronn,un stramos al bicicletei construit in totalitate din lemn si fara pedale.
Un model al acestui prototip imbunatatit a aparut in 1865,i s-au adaugat pedale pe roata din fata,iar pentru o mai buna rezistenta,pe rotile de lemn i s-a aplicat o banda metalica,de unde si numele ulterior de „bone shaker”(scuturator de oase).
Asa s-a nascut bicicleta,nu este un obiect de care sa nu ne putem lipsi,insa este solutia perfecta pentru multele probleme zilnice cum ar fi:aglomeratia in trafic,nivelul ridicat de CO2 in atmosfera,surplusul de grasimi,etc.
Am invatat sa merg pe bicicleta la varsta de 6 ani.Eram innebunit dupa bicicleta,asta explica de ce sterpeleam bicicleta bunicului si plecam de acasa venind seara tarziu inapoi.Tin minte ca a trebuit sa iau premiul 1 de vreo 3 ori in clasele primare,pana s-au indurat ai mei sa-mi cumpere o bicicleta.
Momentan,am aceeasi pasiune ca si multi altii pentru mersul pe 2 roti.Vine primavara,caldura,ne descotorosim de hainele groase,si ne avantam cu cea mai mare viteza pe bicicleta.Aviz amatorilor de senzatii tari: ori va prinde radarul,ori va confruntati frontal cu vreo masina(ne avantam metaforic).
Bicicleta nu este doar un mijloc sanatos,este si distractiv,eu am senzatia ca mi-am regasit jucaria demult ratacita,se estimeaza ca mersul pe bicicleta este de 3 ori mai eficient din punct de vedere energetic decat mersul pe jos,iar viteza este de cel putin 3-4 ori mai mare.

Deci daca folosim bicicleta economisim bani,timp,exista sansa sa traim mai mult,salvam considerabile resurse energetice epuizabile,asa ca nu vad de ce nu ati profita de acest minunat aspect al vietii.

Lasă un răspuns

